Home » Qui som » Projecte educatiu

Projecte educatiu

L’ESCOLA MONT-ROIG, ja des del primer moment, va néixer amb la vocació de ser una escola democràtica, inclusiva i respectuosa amb el medi.

En una escola democràtica és essencial la participació de la comunitat educativa en la presa de decisions, cadascú en el nivell que li correspongui. És voluntat de l’Escola Mont-roig fomentar entre l’alumnat aquelles actituds que afavoreixen la participació democràtica, l’expressió correcta dels propis pensaments i el respecte per les opinions que són diferents, en el marc d’una escola plural.

En una escola inclusiva es pretén que el conjunt de l’alumnat arribi a assolir l’èxit escolar, amb independència de les seves característiques diferencials determinades. En aquest sentit vetllarem especialment per convertir la diversitat en font d’aprenentatge i evitar qualsevol tipus de discriminació per raó d’origen, religió o situació sòcio-econòmica.

D’altra banda, en l’escola del segle XXI no es pot obviar la necessitat de fomentar actituds de respecte i cura del medi ambient, començant per l’entorn més immediat i difonent una cultura d’estalvi energètic i reciclatge.

Els TRETS D’IDENTITAT que  defineixen el nostre centre són:

• L’arrelament a la ciutat i el foment de la pròpia cultura
  • Ser una escola oberta a l’entorn i a la participació dels diferents membres de la comunitat educativa
  • El desenvolupament d’un procés d’aprenentatge significatiu i dialògic
  • Una metodologia activa que respongui als interessos de l’alumnat
  • L’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació

BLOCS DE L’ESCOLA

ENLLAÇOS D’INTERÈS