Home » Altra informació » PARTICIPACIÓ ACTIVA DE LES FAMÍLIES

2019 ANY DE…

PARTICIPACIÓ ACTIVA DE LES FAMÍLIES

Altres activitats i procediments de participació del centre seran les activitats següents:

• Ambient de l’esmorzar: a l’etapa d’educació infantil es treballa per ambients, un dels ambients és l’ambient de l’esmorzar, on es necessita el suport i ajuda de les famílies (mares, pares, tiets i tietes, avis i àvies, etc.). És una activitat que es realitza de dilluns a dijous cada setmana i es demana voluntariat per venir a pelar fruita, ja que cada dia l’alumnat prepara una macedònia per esmorzar.
  • Marató de contes: és una activitat dins del projecte “Biblioteca punt.edu”. Aquesta activitat pretén que les famílies, de forma voluntària, expliquin contes a tot l’alumnat del centre el dia de Sant Jordi. L’activitat es porta a terme a la tarda. I la narració dels contes es pot fer en petits grups o bé a títol individual.
  • Festes de l’escola: es celebren festes com ara la de la castanyada, Nadal, carnestoltes… on les famílies estan convidades a participar-hi i a gaudir-les conjuntament amb els seus fills i filles.
  • Experts a l’aula: és una activitat molt enriquidora per a l’alumnat i les famílies perquè permet que, al llarg del curs, aquestes vinguin al centre a explicar les seves vivències, les quals estan relacionades amb el treball que fem a l’aula – normalment els projectes-.
  • Visites a famílies: aprofitant els recursos educatius de les famílies, normalment relacionats amb el seu lloc de treball, l’alumnat pugui visitar el lloc de treball per extreure’n o reforçar algun aprenentatge, generalment relacionat amb el projecte de treball de l’aula.
  • Exposició powerpoint: l’alumnat de cada classe fa un exposició amb powerpoint del projecte d’aula que ha realitzat, i es convida les famílies per a venir a escoltar la seva presentació i formar part del procés aprenentatge dels seus fills i filles.
  • Préstec de biblioteca: es tracta d’oferir a les famílies la possibilitat que determinades franges horàries puguin ajudar a gestionar el préstec de llibres a l’alumnat més gran de l’escola.