Home » Sin categoría » IMPLEMENTEM EL PROGRAMA TEI A L’ESCOLA. ED. PRIMÀRIA I A ED. INFANTIL

IMPLEMENTEM EL PROGRAMA TEI A L’ESCOLA. ED. PRIMÀRIA I A ED. INFANTIL

Amb l’inici del Nou Any i el retorn a les aules per començar el segon trimestre,  a l’escola Mont-roig estem vivint la implementació del Programa TEI.

El TEI és un programa de convivència per a la prevenció de la violència i l’assetjament escolar, és institucional i implica  tota la comunitat educativa. Té com a objectiu bàsic millorar la integració escolar i treballar per una escola inclusiva i no violenta, fomentant que les relacions entre iguals siguin més satisfactòries, orientades a la millora o modificació del clima i la cultura del centre respecte a la convivència, conflicte i violència (física, emocional o psicològica).

Considera la participació activa dels iguals com a elements bàsics del procés de prevenció i intervenció en situacions de violència o assetjament escolar:

• A primària els alumnes de 5è curs són tutors emocionals dels de 3r.
  • A infantil els alumnes de 5 anys tutoritzen emocionalment els de 3 anys.

És una intervenció sistemàtica en el desenvolupament dels plans de convivència i d’integració, la prevenció de l’abús de poder i la resolució de conflictes, encaminats a la creació d’una cultura de la no-violència, on els alumnes són els elements bàsics de dinamització.

Les primeres actuacions han consistit en la realització de sessions d’in formació i formació a tot l’alumnat implicat. Després d’això, l’alumnat més gran ha sol·licitat entrar a formar part del programa i esdevenir tutor/a en el cas de cinquè o amic/ga especial en el cas de P5.

Amb les peticions recollides  s’han lliurat els carnets i els diplomes de tutor/a.