Home » Sin categoría » IDEEM EL NOSTRE PATI! 2a JORNADA DE TREBALL COMUNITARI

IDEEM EL NOSTRE PATI! 2a JORNADA DE TREBALL COMUNITARI

Amb l’objectiu de transformar el pati a partir de la participació de tota la comunitat educativa, alumnat, professorat, famílies i institucions i sobretot dels interessos dels infants, vam endegar el curs 2014-15 el nostre projecte comunitari. Aquest és doncs el 4t curs de desenvolupament.

Després d’una primera fase de recollir les idees de tothom per repensar el pati escolar  vam passar a constituir una comissió on hi ha representats els diferents sectors: famílies, alumnat i professorat. En el marc d’aquesta comissió es va desenvolupant i ajustant el projecte dissenyat per tal d’implementar-lo en les seves diferents fases.

El passat diumenge, 25 de febrer, va tenir lloc, a l’Escola Mont-roig,  la Segona Jornada de Treball comunitari. En aquesta edició la trobada va coincidir amb la realització de la Jornada de Portes Obertes.

En aquesta Segona Jornada hi vam participar, entre petits i grans, més de 125 persones.

L’objectiu de la Jornada era implementar la tercera fase de transformació consistent en la creació d’unes cuinetes d’exterior, continuar l’enjardinament amb la creació d’una zona zen, un túnel vegetal i sobretot la plantada de tres xiprers que simbolitzen el valor de l’acollida. També vam aprofitar la Jornada per realitzar tasques de manteniment en la pintura i pintar el mural on posteriorment instal·larem un rocòdrom.

De manera prèvia a la realització de la jornada l’alumnat de l’escola repartit en grups internivells van fer una proposta de disseny de cuineta que van plasmar en una maqueta a partir de materials reutilitzables. El diumenge també vam poder gaudir de l’exposició que havíem inaugurat el divendres anterior perquè pogués ser visitada per totes les famílies de l’escola.

Vam fer moltíssima feina per donar als nostres infants noves oportunitats educatives en un gran ambient.

Vam tenir el goig de comptar amb la presència del Pitu Fernàndez i la Carme Cols del Nousafareig.org, experts en el disseny de patis escolars que ens  acompanyen i assessoren en el procés.

I per acabar a gust la Jornada vam gaudir plegats d’un bon dinar!