Home » Noticies » El treball per reptes

El treball per reptes

Treball per reptes

El treball per reptes es va plantejar a la nostra escola quan vam veure la necessitat de donar continuïtat a la metodologia emprada a l’Educació Infantil, però també sentint la necessitat de donar resposta a un currículum més acotat, com és el de l’educació primària.

És per aquest motiu, que vam posar en marxa aquesta estratègia que té en comú, amb el treball per ambients, els següents aspectes:

• el paper actiu de l’alumnat
  • el treball de capacitats (ara anomenades competències en tots els reptes)
  • el treball a nivell de cicle
  • el treball en grups internivell
  • el treball en cada repte d’unes àrees determinades

Incidim també en característiques pròpies, com és la introducció del treball cooperatiu.

A l’inici del repte, el professorat planteja preguntes/reptes als nens i les nenes que hauran d’anar responent o resolent al llarg de la setmana.

Els reptes d’aquest curs són per a l’alumnat de Cicle Inicial: el de comunicació, el d’experiments, el d’expressió i el d’art. Amb aquests reptes permetrà treballar aspectes relacionats amb les àrees de llengües, coneixement del medi i expressió artística, i el treball es realitzarà en grups de 15 alumnes.

Els reptes per a l’alumnat de Cicle Mitjà són: el de comunicació, el d’art i el d’experimentació. En aquests es treballen aspectes curriculars relacionats amb les àrees de llengua catalana, coneixement del medi i educació artística.