Home » Altres » Dia escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP)

2019 ANY DE…

Dia escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP)

Des dels inicis, l’Escola Mont-roig ha celebrat el dia escolar de la no-violència i la Pau(DENIP) i des de fa dos cursos hem traslladat la celebració d’aquest dia fora del centre. Pensant que la Pau no és només un desig o un pensament, sinó que és essencialment una acció, en el marc de cada grup-classe hem pensat quines accions podíem fer per tal de pacificar el nostre entorn. Després,  distribuïts en disset grups inter-nivells constituïts per alumnes de P3 fins a 4t, hem posat fil a l’agulla i hem planificat les actuacions que podíem fer el dia 30 de gener per estendre la PAU. El resultat és una mostra molt rica de la sensibilitat i la capacitat dels nostres infants per a millorar el món.

ACCIONS PER LA PAU:

GRUPS 1, 3 i 15: Visita a l’Estel. Hem compartit una estona amb els i les alumnes de l’Estel i els i les hem obsequiat amb magdalenes i joies elaborades pels nens i nenes.

GRUPS 2, 4, 5, 8,12,13 i 14: Visita a les Llars d’infants de la ciutat. Hem anat al “Patufet”, als “Putxinel·lis” i al “Tic-Tac”. Hem portat dolços per als infants i medalles de la pau.

GRUPS 6, 7, 9, 10,  11, 14 i 17:  Hem fet una visita a les Residències de  “Sant Domènec”, “ Santa Maria” i  “Comtes d’urgell”. Hem obsequiat els padrins i les padrines amb bons desitjos i finalment, hem cantat cançons.

“L’educació és el arma més poderosa que pots utilitzar per canviar el món”

Nelson Mandela (1918-2013) polític sud africà que va

Liderar els moviments contra l’apartheid.